Σάββατο 22 Οκτωβρίου 2011
45 ΠΟΣΤΕΡ ΚΑΙ ΜΟΥΣΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ «ΧΡΩΜΑΤΙΣΑΝ» ΤΗ ΝΥΧΤΕΡΙΝΗ ΑΘΗΝΑ!
Η κρίση αλλάζει την τέχνη και παράλληλα την αναμειγνύει στη νυχτερινή διασκέδαση…
Η Ελλάδα σε κρίση, η τέχνη σε παράκρουση. Λεφτά για φιέστες τέλος. Νέοι χώροι, νέες αναζητήσεις, νέες καλλιτεχνικές κατευθύνσεις, ακόμα και νέες τιμές. Η πρόσφατη σύνθετη καλλιτεχνική εκδήλωση, σε ανακαινισμένο πρώην βιομηχανικό χώρο των Πετραλώνων και θέμα «45 πόστερ ελληνικών συγκροτημάτων στην εμβληματική διάσταση 50Χ70», υπήρξε αδιάψευστος μάρτυς της νέας αθηναϊκής καλλιτεχνικής και ψυχαγωγικής πραγματικότητας και των μεταβολών τους, που προϊόντος χρόνου θα γίνονται ολοένα και πιο αισθητές!
Το πολύ-θεματικό δρώμενο τέχνης και διασκέδασης, εκτός από το εικαστικό κομμάτι της έκθεσης των αφισών ερμηνευτών και συγκροτημάτων, είχε στην ατζέντα του και ζωντανή εμφάνιση καλλιτεχνών, για σόου των οποίων είχαν δημιουργηθεί τα πόστερ, ενώ ακολούθησε πάρτι από το δυναμικό του θρυλικού μπαρ «ΟΚΤΑΝΑ» των Εξαρχείων. Η «Ν» βρέθηκε στο χώρο της εξαιρετικά ενδιαφέρουσας εκδήλωσης, συνομιλώντας με το κοινό και δημιουργούς που συμμετείχαν στο δρώμενο.
Νέου τύπου χώρος
Όλα αυτά συνέβησαν την Παρασκευή 14 Οκτωβρίου, στην αρχή της οδού Αλκμήνης στα Πετράλωνα, στο πρώην εργοστασιακό κτήριο της «Πάλκο» και πλέον πλήρως αναμορφωμένο και γνωστό ως το «The HUB». Πρόκειται οικοδόμημα που εδώ και ένα χρόνο έχει μετατραπεί σε έναν υπερ-σύγχρονο πολυχώρο της πρωτεύουσας, φιλοξενώντας από διεθνείς συναντήσεις και επιστημονικά συνέδρια μέχρι θεατρικές παραστάσεις και κάθε λογής εκθέσεις.
Το ραντεβού προσέλευσης για το κοινό ήταν καθορισμένο για τις δέκα το βράδυ και η ατμόσφαιρα στο χώρο απολύτως συμβατή με το θέμα της έκθεσης.
Η έκθεση και μουσικές
Στους συρόμενους τοίχους της έκθεσης, που είχαν επιστρατευθεί για τις παρουσιαζόμενες 50Χ70 πολύχρωμες, κατά βάση, αφίσες, συνωστίζονταν για περισσότερο από δύο ώρες δημιουργοί και κοινό, με συναισθήματα θαυμασμού και μνήμες από σημαντικές στιγμές του παρελθόντος.
Στόχος των διοργανωτών της εκδήλωσης - If Untitled architects και talk design studio - όπως οι ίδιοι λένε, είναι η νοερή φιλοτέχνηση ενός «κολλάζ της εικόνας της σύγχρονης ελληνικής μουσικής, πολύ μακριά από την τρέχουσα εμπορική μουσική “υπνοπαιδεία” και η κοινή παρουσίαση διαφορετικών μουσικών ρευμάτων και δημιουργικών ταυτοτήτων»!
Συμμετέχοντες δημιουργοί στην έκθεση, τόσο οι καλλιτέχνες που επιμελήθηκαν κατά καιρούς εξώφυλλα σε δίσκους και δισκάκια ξενόγλωσσων τραγουδιών, ως επί τω πλείστων ελλήνων ερμηνευτών και συγκροτημάτων, όσο και τα ίδια τα μουσικά υποκείμενα, που αποτέλεσαν και την αρχική αιτία κατασκευής των τυπωμένων ή και ψηφιακών πόστερ. Ανάμεσά τους, οι δημιουργοί των αφισών Γεωργία Καρύδη, HOPE, TOMEK, Μαρίνα Κυρίτση, Δημήτρης Καραΐσκος και οι ερμηνευτές και συγκροτήματα, Βασιλικός, Burger Project, Last Drive, Film και Etten, Tax Collectors, Μαριέττα Φαφούτη.
H μουσική διάσταση της εκδήλωσης ανατέθηκε στους Film και την Etten, που τους είχε προλογίσει ο Kid Flicks και τους ακολούθησαν μουσικοί παραγωγοί του πάλε ποτέ δυναμικού του ιστορικού Εξαρχειώτικου ροκ μπαρ ΟΚΤΑΝΑ. Η χαρισματική φωνή της Etten, συνδέθηκε με τον ροκ λυρισμό των Film, προσφέροντας μοναδικές στιγμές φωνητικής και μουσικής δημιουργίας στους θεατές του πολύ-θεματικού σόου. Η χημεία του συγκροτήματος άλλωστε ήταν εκ προοιμίου δεδομένη καθώς, η ερμηνεύτρια είχε ξεκινήσει την πορεία της ως φωνή της μπάντας.
Τέχνη και κρίση
Σε κάθε εκδήλωση της αθηναϊκής νύχτας, πλέον, πλανάται στην ατμόσφαιρα η «οσμή» της σοβούσας και πολυδιάστατης κρίσης. Στο χώρο του ανακαινισμένου βιομηχανικού κτηρίου την περασμένη Παρασκευή, οι αθηναίοι και αθηναίες που προσήλθαν παρακολούθησαν το σπονδυλωτό καλλιτεχνικό δρώμενο πληρώνοντας για τα αλκοολούχα τους 4 ως 6 ευρώ. Οι θεατές του σόου ήταν φανερό ότι ανήκουν σε εκείνους που αναζητούν ένα διαφορετικό περιεχόμενο στη διασκέδασή τους, η οποία εκτός από την τροφοδότηση των βασικών ενστίκτων μπορεί να συνυπάρξει και ως πτυχή σε καλλιτεχνικά εγχειρήματα, με ευρύτερες διαστάσεις και νοήματα!
Θέτοντας παρόμοιους προβληματισμούς για την αλληλεπίδραση τέχνης και κρίσης στη Μαρίνα Κυρίτση, ζωγράφο και δημιουργό δύο εκθεμάτων-πόστερ για παλαιότερες εμφανίσεις των Tax Collectors, εκείνη σχολίασε ότι: «Μοναδικός δρόμος για την τέχνη, μετά από μια εποχή ευμάρειας και καλλιτεχνικού αποπροσανατολισμού, είναι η δυναμικότερη επιστροφή στα ουσιωδέστερα της ανθρώπινης ύπαρξης και σε τρόπους έκφρασης που επαναφέρουν τη σύνδεση του ατομικού με τη συλλογικότητα, εντός ενός αμφιλεγόμενου νέου περιβάλλοντος, με νέα μέσα επικοινωνίας και δικτύωσης, ικανά πάντως να δώσουν, υπό προϋποθέσεις, ένα νέο δυναμισμό στους σύγχρονους καλλιτεχνικούς δρώντες και στην αλληλεπίδρασή τους με το κοινό».
Η κρίση αλλάζει στο πέρασμά της την τέχνη, ακόμα και την διασκέδαση. Αυτό γίνεται εύκολα αντιληπτό από εκδηλώσεις όπως αυτή της έκθεσης των 45 πόστερ και των εναλλακτικών προτάσεων που την έντυσαν μουσικά. Όσο ο κοινωνικός κοχλασμός εντείνεται τόσο τα πολύ-θεματικά νέου τύπου, και ιδιαίτερα τρόπου, ψυχαγωγικά δρώμενα θα πολλαπλασιάζονται και θα σηματοδοτούν νέες τάσεις στην τέχνη και τη διασκέδαση!
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου